miercuri, 21 mai 2008

Ce-au mai facut Mara si Sara - Ne-am intors din vacanta...


De 1 mai am fost la Vama Veche...O zi , atat...

Apoi am plecat doua saptamani la Slanic Prahova, la salina , la tratament pentru astmul fetitelor... Am fost dezamagita de paragina in care este lasata statiunea si salina. Pe langa asta am avut un ghinion fantastic, deoarece a plouat 13 din 14 zile...In poza , fetitele sunt in salina , in trenuletul cu care se transporta sarea pe vremuri (salina Unirea a fost abandonata in 1970 si de atunci e folosita doar ca sanatoriu pentru boli pulmonare si ca punct de atractie turistica.)
Salina de la Slanic Prahova:
- cea mai mare salina din Europa
- suprafata de 3 mln. de metri cubi,
- o impresionanta cladire cu peretii si tavanul de sare, aflata la o adancime de 208 metri.
- a rezultat din urma exploatarii zacamantului de sare din perioada 1942-1970.
-coborarea cu colivia cu care coborau minerii (lift) dureaza 1 min 40 sec.
- temperatura de 12 grade este constanta, indiferent de anotimp.
- umiditatea este de 50%, iar presiunea atmosferica, 730 mm col Hg.
- aerul bogat in aerosoli, specifici sarii geme, este indicat pentru profilaxia si tratarea deficientelor si bolilor respiratorii (rinite, sinuzite, etc.).

Aici fetitele "pozau" langa ceea ce a fost odata "Grota Miresei", din care acum a ramas doar un perete de sare...
Muntele de sare - Grota Miresei- (425 m patrati, 20 m adancime)-format in 1914 prin prabusirea unei mine. Este o creatie naturala de forma unei lentile de 6km si lata de 3 km, o raritate pe fata pamantului, fiind un masiv de sare, care prin dizolvare si eroziune a sculptat formatiuni, care l-au uimit si pe A. Vlahuta. Grosimea muntelui este de 600m, iar sarea din pantecele sau ar putea sa aprovizioneze Pamantul timp de 400 de ani.
http://www.ziarulprahova.ro/articol
~categorie-social~stire-5946~muntele-de-sare-de-la-slanic
-a-cazut-in-lacul-miresei~perioada-martie-2006.html


...Asta a fost singura zi fara ploaie...

Copiii au dat zahar cubic poneilor de la hotel...


Daca a plouat mereu , am participat si la un concurs de desen, sa ne mai ocupam timpul.


Cam asta a fost vacanta. La Slanic , de plictiseala , rasfoind printre amintiri am gasit ceva dragut si m-am gandit sa va arat si voua.
Asa erau fetitele mele anul trecut, la grupa mare , la gradi, pe vremea cand mami le picta peretii. Aveau trei ani si jumatate...(Sara in stanga, Mara in dreapta)

De maine voi incepe sa postez un nou ciclu de imagini cu mobilier unicat , pictat manual. Pe maine!

Un comentariu:

Anonim spunea...

ce dor imi era sa vad poze cu fetele!sunt niste dulcetzuri!sa va traiasca!

ZeList