duminică, 14 martie 2010

Dansuri populare romanesti


Sufar din cauza faptului ca pana la varsta asta nu am o cultura muzicala asa cum mi-as fi dorit dar incerc sa recuperez anii pierduti. Sper ca fetitele mele sa nu se confrunte cu acest handicap.Aseara am fost cu Mara, Sara si cu prietenele mele de aici la un concert in oraselul vecin, Ismaning. Concertul a fost organizat pentru cultivarea publicului, cu intrare libera si cu donarea de catre spectatori unei sume la finalul concertului.
La noi de ce nu se organizeaza asa ceva?!Acasa se face mult tam-tam pe chestiuni politice, barfe si scandaluri...Prea putin se urmareste cultivarea publicului. Mai bine dam omului o telenovela decat arta. Nu mai comentez ca doare.Mai bine va povestesc de ce sufletul mi-a tresarit si mi-au dat lacrimile.

Am ascultat Johann Christian Bach, Wolfgang Amadeus Mozart, Muzio Clementi si...Bela Bartok. Nu va puteti imagina emotia, bucuria si mandria mea cand am auzit aici, in Germania, inflexiunile Dansurilor populare romanesti ale lui Bela Bartok.Sunt sigura ca cei care sunteti departe de casa asemeni mie veti intelege starea mea minunata. Si voi cei de-acasa veti intelege bucuria mea. Aseara, aici, pe meleaguri straine, m-am simtit intr-un vis. "Am fost acasa". Am revazut cu ochii sufletului toate locurile dragi, am zburat deasupra livezilor si campiilor, am urcat pe carari de munte, am mirosit din nou marea, am gustat bucate alese, mi-am imbratisat toti dragii mei dragi si sufletul meu a dansat in ritmul muzicii populare romanesti:)



Va imbratisez cu mult drag, Daiana

3 comentarii:

Anonim spunea...

Intr-adevar, promovarea culturii la noi tinde spre zero. Maiales, la televizor nu prea mai vezi nimic care sa merite timpul investit, in ultima vreme.
Totusi, mai exista filarmonici, unde tinerii pot merge sa se cultive.
Exista canalul tv "Mezzo", unde poti urmari intotdeauna muzica buna, clasica, sau opera.
Ma bucur ca v-ati simtit mai aproape de casa la concert.
Pupici multi, fiti binecuvantati!

Daiana Prundurel spunea...

Draga Acuarele, intr-adevar este acces la cultura pentru cine o doreste, ce ma doare e faptul ca nu exista promovare in acest sens in ideea unei educatii.
Imbratisari multe si iti multumesc din nou si din nou pentru omul minunat cu care m-ai pus in legatura:)-Despina.Cu drag, D

mo spunea...

Draga Daiana,

Ma bucur pentru bucuria pe care ai resimtit-o.
La noi la romani e greu cu multe "subiecte": promovarea culturii, a bunului simt, a valorilor autentice. Tot citind diferite materiale imi este foarte clar astazi ca natia romana are si ea tarele ei, si nu de acum, ci dintotdeauna. Si mai sunt convinsa ca si altii le au pe ale lor. Vorba aceea: nimeni nu este perfect. Solutia pe care am ales-o eu, e sa ii pun in contact pe copiii mei cu cat mai multe lucruri valoroase, din cat mai multe domenii pentru ca ei sa se apropie de ele, sa le cunoasca, sa afle ce anume le hraneste spiritul mai bine. Daca in ei cateva din tarele natiei si ale lor personale se vor mai fi estompat, atunci e de bine. Asa zic eu!

ZeList